windows: inloggen via server.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Als Senior Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende best-gecertificeerde Java community. Deze bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Aval en de Nationale Politie. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een organisatie waar je samen met een team werkt aan iets moois en waar je naast hard werken ook hard kunt lachen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Voor een informeel IT-bedrijf in omgeving Wassenaar zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Php knipper

php knipper

07/02/2014 16:52:09
Quote Anchor link
Hallo,

Wij hebben ongeveer 25 computers en ongeveer 100 mensen die hieraan kan. Nu willen wij dit effectiever laten werken door alles op 1 server te zetten (gebruikers en bestanden). Nu kreeg ik dat idee toen ik deze foto zag
Afbeelding

Maar hoe werkt dit?
Wat heb je er voor nodig?
Werkt dit ook met een lokale windows/lunex server?

Alvast bedankt,
Knipper

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 06:21:31

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/02/2014 17:19:50
Quote Anchor link
Een Domain-controller moet je dan opzetten. Dan heb je een globale controle over de rechten op de PC's en het inloggen.

Je zult dan in ieder geval een Windows Server-pakket moeten aanschaffen.
Gewijzigd op 07/02/2014 17:22:20 door - Ariën -

Php knipper

php knipper

07/02/2014 19:08:37
Quote Anchor link
daar ben ik al achter gekomen.

Moet dat domein via die server of een dns?
moet dat op een server of kan dat op een pc en wat is het beste?
Hoeveel computers kan dit aan op hetzelfde moment?
Kan ik hier ook programma's op zetten voor alle gebruikers?

Sorry voor de vragen maar ik zou echt niet weten waar ik een duidelijk antwoord vindt in het nederlands.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/02/2014 19:26:26
Quote Anchor link
Dat domein (niet verwarren met domeinnaam) maak je op de server aan. Verder kan je deze op elke krachtige PC installeren.

Hoeveel computers hangt van je licentie af, en je kan ook een terminalserver installeren waar je programma's centraal op installeert.
Gewijzigd op 07/02/2014 19:30:11 door - Ariën -

Php knipper

php knipper

07/02/2014 22:10:29
Quote Anchor link
bedankt voor je snelle reactie,

En wat is het beste, het installeren op een server of op een computer (zelf samengestelt)?

Willem vp

Willem vp

07/02/2014 23:49:37
Quote Anchor link
Php knipper op 07/02/2014 22:10:29:
En wat is het beste, het installeren op een server of op een computer (zelf samengestelt)?

Bij 25 computers en 100 gebruikers zou ik niet zelf gaan lopen rommelen met consumententroep, maar fatsoenlijke server-hardware aanschaffen. Of je de server dan zelf bouwt of kant en klaar koopt is je eigen keuze, maar neem in ieder geval geen consumentenkwaliteit, want die is bedoeld om maar een uur of 10 per dag aan te staan en dat kan op langere termijn inhouden dat je vaker storingen krijgt.

Php knipper

php knipper

08/02/2014 11:32:22
Quote Anchor link
Maar steeds als ik info vraag zijn dat foto's van een computer in plaats van een server. Ook zie ik soms een bureaublad.

Php knipper

php knipper

12/02/2014 21:42:38
Quote Anchor link
Ik heb nu een oude pc (win xp 32 bit) op deze probeer ik nu de 2008 server versie te zetten (2012 wordt niet ondersteunt voor 32 bit. Echter komt er volgende scherm om

Afbeelding
Gewijzigd op 12/02/2014 21:43:03 door php knipper

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/02/2014 21:56:39
Quote Anchor link
Ik vraag me af of de PC de hele boel überhaupt wel zal trekken met zijn hardware? Je geeft al zelf aan dat het een oude PC is.

Php knipper

php knipper

12/02/2014 21:58:28
Quote Anchor link
het is puur om te testen of hij doet wat wij verwachte, uiteraard is het niet de bedoeling dat deze echt dienst zal doen. Als het aan de verwachtingen voldoet komt de echte server
Gewijzigd op 12/02/2014 21:59:18 door php knipper

Willem vp

Willem vp

12/02/2014 23:47:34
Quote Anchor link
Deze foutmelding zie je meestal als de Boot Configuration Data (BCD) corrupt is geraakt of door bijvoorbeeld een hardware-wijziging niet meer overeenkomt met de werkelijkheid. De boot manager kan dan niet de juiste gegevens van de disk laden en dat triggert deze foutmelding.

Omdat dit een nieuwe installatie is, kan de BCD in ieder geval niet corrupt zijn geraakt en is er dus een andere reden waarom het systeem niet bij de betreffende bestanden kan komen. Dat kan bijvoorbeeld zijn door een loszittende diskkabel of geheugenmodule, een instellingsfout in de BIOS of een disk controller die niet (meer) door Windows wordt ondersteund.

Php knipper

php knipper

13/02/2014 17:30:19
Quote Anchor link
ik heb alles gecontroleerd alles zit vast, ook de bios gereset, toch blijft het error scherm verschijnen

wanneer ik de voeding van de harde schijf los maak komt de fout er ook op.

Jan R

Jan R

14/02/2014 07:46:40
Quote Anchor link
probeer eens in veilige dos modus te starten. dan een check disk(commando chkdsk c:)
Daarna proberen op te starten

Php knipper

php knipper

15/02/2014 12:39:16
Quote Anchor link
het probleem was de dvd waarmee ik hem wilde installeren, ik heb een andere geprobeerd en nu is hij geinstalleert. Ik heb een domein aangenaamkt en er treed weer een probleem op.

Afbeelding

Willem vp

Willem vp

16/02/2014 01:13:26
Quote Anchor link
Het helpt als je de foutmelding leest... :-/

Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.

Het lange antwoord: de domain client doet een DNS-query voor een SRV-record met naam _ldap._tcp.dc._msdcs.user.vtst.be. Daarop zou een antwoord terug moeten komen waarin de hostname van de domain controller staat, zodat de client weet waar hij zich moet melden.

Als je domein en/of DNS-server niet goed is geconfigureerd komt er geen antwoord terug op de DNS query en krijg je de RCODE_NAME_ERROR uit je screenshot.

Wanneer je domain controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed. Zit je in een omgeving waar een striktere functiescheiding wordt gehanteerd, dus de Active Directory en DNS staan op verschillende servers (en DNS draait misschien niet eens op een Windows-machine), dan moet je handmatig het SRV-record aanmaken.

Php knipper

php knipper

18/02/2014 16:52:49
Quote Anchor link
ik heb nu alles opnieuw geinstalleert en het help niet.

wat bedoel je met "Wanneer je domein controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed" enkel user.vtst.local (heb de be verandert) heb ik ingediend.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/02/2014 18:37:58
Quote Anchor link
Willem vp op 16/02/2014 01:13:26:

Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.

Dat betekent dus op de client.

Je stelt dus het IP van de server in als primaire DNS-server op de PC's waarmee je op het domein wilt inloggen.
Op de server zelf de DNS servers van je ISP.

Php knipper

php knipper

18/02/2014 21:43:16
Quote Anchor link
ok, ik heb het verandert

het ip van de ISP
Afbeelding

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

18/02/2014 21:47:09
Quote Anchor link
Regel 1 in networking:
Geef essentiele apparaten altijd een VAST ip adres!

Php knipper

php knipper

19/02/2014 12:19:39
Quote Anchor link
We zijn op dit moment aan het testen, als alles gaat (wat nog niet is) en het doet wat wij verwachten dan gaan we de toestellen en dergelijke aanschaffen.

Echer blijf ik DNS problemen hebben, het ip adres hier verandert trouwens niet altijd. Heel vaak hetzelfde.

Php knipper

php knipper

20/02/2014 19:58:29
Quote Anchor link
ik ben al een stap verder, nu krijg ik als ik een deel ingeef van het domein een inlogveld en nadien een foutmelding anders krijg ik meteen een foutmelding

Afbeelding

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.